מרפאת עיניים

Search
Close this search box.

שאלות ותשובות בנושא "קטרקט"

מהו קטרקט?

קטרקט היא מחלת עיניים שגורמת לעדשה להפוך משקופה לעכורה.

כיצד משפיע הקטרקט על הראייה?

עכירות לא משמעותית לא תפגע בראייה, אבל ככל שהעדשה מאבדת משקיפותה כך יופיעו עוד ועוד סימפטומים, ובנוסף הם יחמירו. בפרט סובלים בעלי קטרקט מראייה מטושטשת, מקושי לצפות בטלוויזיה ו/או לקרוא, מראיית לילה ירודה וכן מקושי לראות כשהתאורה בעייתית (אור מעומעם או בהיר מאוד).

האם המחלה פוגעת בשתי העיניים?

בדרך כלל יופיע קטרקט בשתי העיניים, אם כי רמת העכירות לא בהכרח זהה. יש גם מקרים שבהם אחת העדשות נשארת שקופה.

מה גורם לקטרקט?

הסיבה העיקרית להיווצרות המחלה היא גיל. ככל שאנחנו מתבגרים משתנה הרכב החלבונים שבשכבה זו של העין, והתוצאה היא עכירות. שכיחות הקטרקט החל מגיל 65 היא כ-30%, ואצל בני ובנות ה-75 ומעלה 70%.

קטרקט
קטרקט - העין הפכה לעכורה
ניוון מקולרי AMD - גלאקומה
שכיחות הקטרקט בד"כ, היא מגיל 65 ומעלה

לייעוץ ובירורים בנושא קטרקט

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"

האם קטרקט עלול להיווצר גם בגיל צעיר?

כן. הפגיעה בעדשה עלולה להיגרם בגלל חבלה בעין, חשיפה ממושכת לשמש בלי הגנה לעיניים, שימוש מרובה בסטרואידים, תזונה לקויה (ובמיוחד אם התפריט לא כולל ירקות ופירות בכמות מספקת), עישון, סוכרת וגם כתופעת לוואי לא רצויה של ניתוח גלאוקומה.

מהו קטרקט מולד?

3 מכל 10,000 תינוקות סובלים מהמחלה, על רקע גנטי או בשל חשיפה למזהמים שונים במהלך השהות ברחם. גם טראומה לעין עלולה להוביל לקטרקט מולד. למידע על קטרקט אצל ילדים לחצו.

כיצד מאבחנים קטרקט?

אבחון קטרקט מתבצע בעזרת אופתלמוסקופ. זהו מכשיר שמקרין אור בהיר לתוך העין, והתאורה מאפשרת לרופא לבחון את מידת השקיפות/עכירות של כל עדשה. בדיקה זו מתבצעת לאחר הרחבת אישונים.

קטרקט אצל ילדים

איך אפשר לטפל בקטרקט?

הפתרון עבור חולי קטרקט הוא ניתוח שבמהלכו רופא העיניים שולף את העדשה העכורה ומכניס במקומה עדשה מלאכותית, שבאופן טבעי תהיה שקופה לחלוטין. ישנן 3 שיטות לבצע את הפעולה: מינינוק, ניתוח בעזרת לייזר ופאקואמולסיפיקציה. הבחירה ביניהן היא על סמך המאפיינים הספציפיים של כל מטופל/ת. בכל מקרה מדובר בניתוח שנמשך פרק זמן קצר מאוד, אחוזי ההצלחה שלו גבוהים וההחלמה בעקבותיו פשוטה יחסית. אם נדרשת החלפת עדשה בשתי העיניים, יתבצעו 2 ניתוחים נפרדים בהפרש של מספר שבועות. למדריך המלא על קטרקט (ירוד) לחצו. 

איזו עדשה מתאימה לבעלי קטרקט?

גם העדשה המושתלת בעין נבחרת מבין 3 אופציות: מונופוקלית (שמאפשרת ראייה מיטבית למרחק גדול), מולטיפוקלית (שמתאימה למי שזקוק לעזרה בראייה גם לרחוק וגם לקרוב) ועדשה טורית (שמתאימה למקרים שבהם יש גם קטרקט וגם צילינדר יחסית גבוה).

תהליך שלבי המחלה - גלאוקומה שלא טופל ומוביל לקטרקט
תהליך שלבי המחלה- גלאוקומה שלא טופל ומוביל לקטרקט

לתיאום תורים, ייעוץ ובירורים

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"