מרפאת עיניים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדשות מגע קשות - כל מה שאתם צריכים לדעת

עד לפני שנים לא רבות, עדשות המגע הקשות התאפיינו מצד אחד ביכולות אופטיות טובות מאוד אבל מצד שני השימוש בהן היה לא נוח. גם כיום, במרבית המקרים למי שרק מתחיל להשתמש בעדשות מגע, וזקוק לתיקון קל יחסית של הראייה, מומלצת האופציה של עדשות רכות.

יחד עם זאת כדאי לדעת שייצור העדשות הקשות השתכלל במידה ניכרת, ולכן גם הן זוכות לפופולריות הולכת וגדלה. בעמוד זה תמצאו מידע על היתרונות והחסרונות של העדשות הקשות, פירוט של המצבים שבהם זהו הפתרון הטוב ביותר והמלצות לגבי הפקת מלוא התועלת האפשרית מהן.

עדשות מגע מולטיפוקל

למידע ובירורים על עדשות מגע קשות

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ לבדוק את דמי השתתפות והזכאות מול קופת החולים״

לקוחות ממליצים

שקופית קודמת
שקופית הבאה

היתרונות של עדשות מגע קשות

עדשות מגע קשות עשויות מפולימר קשיח והקוטר שלהן יחסית קטן – כ-10 מ”מ לעומת כ-14 מ”מ בעדשות הרכות. היתרון העיקרי שלהם הוא העמידות הגבוהה יותר: אם מרכיבי עדשות רכות נדרשים להחליף אותן בתדירות גבוהה, העדשות הקשות יכולות לשמש את האדם גם במשך שנה ואפילו יותר.

בנוסף עדשה קשה נוטה לצבור כמות מועטה יותר של לכלוך וחיידקים, וזאת משום שהיא לא מכילה נוזלים כך שחלבונים וחיידקים לא נצמדים אליה. עדשה קשה גם ניתנת לליטוש כשישנו שינוי במצב העין, וכך להבטיח בכל מצב מקסימום חדות ראייה. 

עוד יתרון שמיוחס לעדשות הקשות הוא היכולת שלהן למנוע דלקות עיניים, ובטווח הארוך תחזוקתן זולה במידה ניכרת בהשוואה לתחזוקת העדשות הרכות.

מהן עדשות מגע קשות נושמות?

עדשות מגע קשות נושמות – שנקראות גם RGP (ראשי תיבות של הביטוי Rigid Gas-Permeable Lenses) – הן עדשות אשר מיוצרות מסיליקון. חומר זה מאפשר מעבר חמצן אל העין ובהתאם סכנת היובש בעין מצטמצמת משמעותית. העדשות הנושמות מהוות פתרון מצוין למי שלא יכול להשתמש בעדשות רכות – בגלל עיוותים במבנה הקרנית או בגלל צילינדר גבוה – ומחפש פתרון נוח לטווח ארוך.

התאמת עדשות קשות נושמות מחייבת מיומנות ספציפית, ולכן כדאי להגיע לאופטומטריסטית מנוסה.

באילו מקרים נדרשות עדשות קשות ואיך להבטיח מקסימום תועלת בכל מצב?

עדשות קשות, ובפרט כמובן אלה הנושמות, מתאימות מאוד לחולי קרטוקונוס (שעבורם ישנן עוד אופציות שמשלבות עדשה קשה עם רכה, ובפרט העדשות ההיברידיות שבהן המרכז קשיח והשוליים רכים, ועדשות פיגיבק – פתרון שכולל עדשה רכה שמונחת על הקרנית ומעליה עוד עדשה, קשה). קהל יעד נוסף של עדשות המגע הקשות הוא בעלי צילינדר 3 ומעלה או בעלי מספר גדול במיוחד (12 ומעלה).

בכל מקרה ההמלצה היא להגיע לאופטומטריסטית בעלת ניסיון רב ולא פחות חשוב, יושרה מלאה. השילוב בין המקצועיות לאמינות מבטיח את מציאת הפתרון האידיאלי, כולל התאמת עדשות מגע קשות נושמות על סמך המאפיינים הספציפיים של כל מטופל, כשהעדשה עצמה איכותית במיוחד.

אופטומטריסט בתל אביב - מרפאת EYE CARE
דליה אליאש - אופטומטריסטית מומחית להתאמת עדשות מגע, ולטיפול בקרטוקונוס

עדשות מגע קשות – חסרונות

החיסרון העיקרי הוא כאמור אי הנוחות המסוימת שבשימוש בהן. בפרט ישנה אי נוחות בתחילת הדרך, עד להשלמת ההסתגלות, וזאת משום שהעדשות הקשות פחות גמישות מאלה הרכות.

העובדה שמדובר בחומר קשיח גורמת לעתים לתחושה בולטת של גוף זר בעיניים, ובעבר הן מנעו מעבר חמצן לעין ולכן היו עלולות להוביל ליובש.

ההשתכללות בתחום הובילה לכך שכיום ניתן למצוא עדשות קשות נושמות – כלומר כאלה שכן עבירות לחמצן ובהתאם גם אי הנוחות שבהרכבתן פחותה.

לבדיקת התאמה לייעוץ ולבירורים

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ לבדוק את דמי השתתפות והזכאות מול קופת החולים״