מרפאת עיניים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זריקת אווסטין לעיניים

אווסטין (Avastin) היא תרופה שמשמשת לטיפול במספר מחלות עיניים, וזאת בזכות היכולת שלה לעכב פעולה של חלבון בשם VEGF. הזרקת אווסטין לעיניים היא טיפול שהביקוש לו הולך וגדל. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט אודות הזרקת אווסטין: לאילו מחלות עיניים היא מספקת מענה, מהו המנגנון שמבטיח תוצאות אפקטיביות? כיצד מתבצעת ההזרקה, ומה קורה אחריה? כמה זריקות צריכים לעשות? ועוד…

טיפות עיניים במקרה של גוף זר בעין

לקביעת תור להזרקת אווסטין תוך עינית

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ לבדוק את דמי השתתפות והזכאות מול קופת החולים״

באילו מחלות עיניים ניתן לטפל באמצעות הזרקת אווסטין לעיניים?

ישנן 3 מחלות עיניים שהאווסטין עשוי לספק להן מענה יעיל:

א. ניוון מקולרי על רקע גיל (AMD – ראשי תיבות של Age-related Macular Degeneration) – מצב שבו המקולה, האזור המרכזי של רשתית העין, הולך ומתנוון בהדרגה ובהתאם נגרמת פגיעה בראייה שמחמירה עם הזמן.

ב. בצקת מקולרית – סיבוך נפוץ למדי של מחלת הסוכרת, שאף הוא פוגע בחלק המרכזי ברשתית, השכבה בעין שאחראית על המרת אותות אופטיים לאותות חשמליים שהמוח יודע לתרגם לתמונה.

ג. רטינופתיה סוכרתית שגשוגית (PDR – ראשי תיבות של Proliferative diabetic retinopathy) – סיבוך של סוכרת שעלול להוביל לאובדן מוחלט של הראייה בעין אחת או בשתיהן.

כיצד פועלת אווסטין?

אווסטין פותחה במקור כתרופה לחולים בסרטן המעי הגס באמצעות פגיעה ביכולת של התאים הסרטניים לייצר כלי דם מיותרים ומזיקים. החומר הפעיל בתרופה, ששייכת לחברה בשם ג’ננטק (Genentech), הוא בבקיזומב (Bevacizumab), וכאמור התכונה החשובה בו היא נטרול הפעילות של חלבון שנקרא VEFF.

ה-VEGF (ראשי תיבות של Vascular endothelial growth factor) מעודד צמיחת כלי דם חדשים, לרוב מיותרים ולא תקינים, כך שהם גורמים נזק ממשי באיברים שונים ובפרט בעיניים. אצל חולים ב-AMD ישנן רמות גבוהות מהרגיל של החלבון הנ”ל, וכתוצאה מכך מתרבים כלי הדם הבעייתיים וזהו מקור הפגיעה ברשתית. 

גם אצל חולי הסוכרת נדרש הנטרול של ה-VEGF כדי למנוע הופעת כלי דם חדשים ולא תקינים, ולכן כדאיות השימוש באווסטין – שמצליחה לעצור את ההתדרדרות אצל 9 מכל 10 מטופלים ובכ-30% עד 60% מהמקרים אף מובילה לשיפור בראייה.

רופאת עיניים בוחנת מקרוב את העיניים של המטופל

כיצד מתבצע הטיפול של זריקת אווסטין?

זריקת אווסטין לעיניים ניתנת תחת אלחוש מקומי כך שהפעולה אינה כואבת.

בשלב הראשון מטופטפות אל העיניים טיפות שמרחיבות את האישונים, לאחר מכן מתבצעת בדיקה כללית על-ידי רופא העיניים, ואז מטופטפות עוד טיפות - לאלחוש ולחיטוי של העיניים.

כמו כן מחטאים את העפעפיים ואת העור באזור, מכסים את סביבת העין עם סדין סטרילי ונעזרים במפשק עפעפיים כדי לוודא שהעין נשארת פקוחה.

הזריקה עצמה מתבצעת עם מחט קטנה במיוחד אשר מוחדרת דרך לובן העין. מיקום ההזרקה הוא 3.5 מ"מ מהגבול של הקרנית.

בתום הפרוצדורה הפצע של הדקירה נאטם מעצמו, כך שלא נדרשים תפרים. טיפות אנטיביוטיקה שמטופטפות אל העין מונעות זיהומים. הפעולה וההכנות לקראתה נמשכות זמן קצר מאוד, בין 5 ל-10 דקות.

כמה הזרקות אווסטין כולל הטיפול?

גם אצל חולי AMD, גם במקרים של רטינופתיה סוכרתית וגם כשהמטרה היא טיפול בבצקת מקולרית נדרשות בדרך כלל שלוש זריקות, ולפעמים גם יותר. ההזרקות מבוצעות עם מרווח של 4 עד 6 שבועות ביניהן. את המספר המדויק של זריקות אווסטין לעיניים לכל מטופל או מטופלת ניתן לקבוע רק לאחר אבחון מדויק – שכולל בדיקת חדות ראייה, בדיקת עיניים וצילומים של הרשתית.

איך מרגישים אחרי קבלת זריקת אווסטין לעיניים?

בחלק מהמקרים יש תחושה כאילו “חול” חדר לעין, או אפילו תחושת צריבה. תופעת לוואי אפשרית אחרת היא דימום חיצוני, ויש גם מצבים שבהם מופיע מעין עיגול שחור בשדה הראייה (עקב בועת אוויר). יש גם מקרים רבים שבהם לא תרגישו שום דבר חריג, ובכל מקרה גם אם יש תופעות לוואי הן נעלמות מעצמן תוך מספר ימים.

מבחינת החזרה לשגרה חשוב מאוד לא לחשוף את העין ללכלוכים, לאבק, למים שאינם נקיים או לגופים זרים במשך שבוע. כמו כן יש להימנע מכניסה לבריכה או לים בפרק זמן זה. אם העבודה שלכם אינה כרוכה בחשיפת העין לסיכונים, תוכלו לחזור לעבוד כבר ביום ההזרקה כעבור מספר שעות.

סיבוכים אפשריים (מקרים נדירים) הם שריטה בקרנית שעלולה ליצור כאב ושטפי דם קלים בלחמית. סיבוכים אלה חולפים מעצמם מבלי להזיק לעין או ליכולת הראייה. סיבוך קשה יותר, וגם נדיר יותר, הוא חדירה של חיידק ובשל כך היווצרות זיהום תוך עיני שמסכן את הראייה. 

זריקת אווסטין - מקסימום תועלת במינימום סיכון !

על-מנת להפיק את מלוא התועלת האפשרית מכל זריקת אווסטין לעין, ובמקביל למזער את הסיכונים, חשוב להפקיד את הפעולה הרגישה בידיים מנוסות מאוד ומקצועיות מאוד.

בקליניקה שלנו רופאים מומחים מהמובילים בישראל בטיפול במחלות הרשתית בכלל, ובפרט בהזרקות תוך עיניות… במרפאתנו ניתן לקבל מרשם, וגם את התרופה עצמה (אווסטין), לעבור את ההזרקה בתנאי נוחות אופטימליים, שירות אדיב, ייעוץ פרטני, סטריליות גבוהה ביותר (חשוב במיוחד בימים אלו) לבירורים ומידע נוסף – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.​

ההבדלים בין הרפואה הציבורית למרפאה פרטית בנוגע ל "זריקת אווסטין"​

ישנם 3 סוגי תרופות המוזרקות ישירות לחלל זגוגית העין, לרוב משתמשים באווסטין. תרופות אלו עוצרות את הידרדרות הראייה, ואף מונעים עיוורון במקרים רבים, כגון במחלת ניוון הרשתית AMD, חסימה בווריד הרשתית, וכן בסיבוכי סוכרת. במחלות אלו, הזמן הוא קריטי ביותר, ויש לטפל בהן בהקדם, במרפאתנו ניתן לבצע הזרקות במיידי במקרים דחופים!!

דבר חשוב נוסף הוא עניין העלות: פער המחירים בהזרקת אווסטין ברפואה הפרטית לעומת הציבורית, אינם כה גבוהים ובוודאי שאינם משמעותיים בהתייחס ליתרונות הרבים של הרפואה הפרטית, כך ששווה לשקול לבצע את הבדיקה במרפאת עיניים פרטית עם רופאים מומחים בתחום הרשתית

לקביעת תור להזרקת אווסטין תוך עינית

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ לבדוק את דמי השתתפות והזכאות מול קופת החולים״