מרפאת עיניים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדשות מגע צילינדר

“עדשות מגע עם צילינדר” הוא השם המקובל לפתרון הנכון עבור מי שסובל מאסטיגמציה. מאחר שישנם סוגים רבים של עדשות שמספקות מענה למצב זה, וגם סוגים שונים של אסטיגמציה, הצעד המתבקש הוא הגעה לאופטומטריסט/ית מנוסה. 

רק כך מובטחת התאמה אופטימלית של העדשות למצב העיניים וללקות הראייה הספציפית. בעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם להבין טוב יותר מהי למעשה אסטיגמציה, איך עדשות צילינדר מתקנות אותה, ואיך לבחור נכון את העדשות הטובות ביותר עבורכם.

מהן עדשות מגע עם צילינדר?

עדשות מגע צילינדר כוללות גליל שמנטרל את האליפטיות של קרנית העין. בהתאם בעדשות אלה עוצמת המיקוד האנכי ועוצמת המיקוד האופקי אינן זהות. במקרים אלה לעדשה יש גם מספר חיובי או שלילי, בהתאם ללקות הספציפית של האדם (רוחק ראייה או קוצר ראייה) וגם מספר שמעיד על עוצמת הצילינדר (שנמדדת בדיופטר).

חשוב להדגיש: מאחר שעדשות מגע חופשיות להסתובב בתוך העין, בניגוד למשקפיים שהמנח שלהן קבוע, המרשם שלהן יהיה שונה מזה של המשקפיים. בנוסף נדרש עיבוי מסוים בחלק התחתון של העדשה, כך שהוא יהווה מעין משקולת אשר מייצבת אותה. מצד שני העיבוי חייב להיות דק על-מנת להבטיח נוחות שימוש מרבית. בהתאם יש חשיבות רבה במיוחד גם למרשם מדויק לחלוטין וגם לאיכות ייצור העדשות. 

עדשות מגע מולטיפוקל

עדשות מגע צילינדר בהתאמה אישית

מטרת השימוש בעדשות מגע עם צילינדר הינו לטפל / לתקן ליקויי ראייה (כגון אסטיגמציה) ממנו סובלים אחוזים ניכרים מהאוכלוסייה. ניתן להרכיב עדשות מגע עם צילינדר בכל גיל, והן קיימות במגוון רחב של חומרים ומסוגים שונים.

למידע ובירורים על עדשות מגע צילינדר

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ לבדוק את דמי השתתפות והזכאות מול קופת החולים״

מהי אסטיגמציה?

במצב תקין, קרנית העין – השכבה שבה מתבצעת רוב השבירה של קרני האור – היא עגולה. אם מסיבה כלשהי היא הופכת לאליפטית, ולכן בולטת במידה מסוימת כלפי חוץ, שבירת האור אינה תקינה וכל קרן נשברת בשתי נקודות על הרשתית. זוהי האסטיגמציה והתוצאה שלה היא עיוות בראייה ובפרט טשטוש, חוסר מיקוד וריצוד.

בחלק מהמקרים האסטיגמציה מלווה גם בקוצר ראייה (קושי להבחין בבירור באובייקטים רחוקים). למעשה זוהי תופעה נפוצה למדי, ועל-פי הערכות כמעט מחצית מהאנשים הזקוקים למשקפיים סובלים מאסטיגמציה. ישנם גם מי שלוקים באסטיגמציה בשילוב רוחק ראייה (קושי למקד את המבט באובייקטים קרובים, למשל בזמן קריאה או שימוש בסמארטפון), אם כי מקרים אלה רווחים פחות.  

הסוגים השונים של עדשות מגע צילינדר

בחירה אחת לגבי עדשות מגע עם צילינדר – שנקראות גם עדשות מגע טוריות (Toric) – היא של משך השימוש. ישנן עדשות יומיות, עדשות דו-שבועיות ועדשות חודשיות. למי ששגרת היום שלו כוללת חשיפה רבה מהרגיל ללכלוכים עשויה להתאים יותר האופציה היומית, כך שמדי בוקר יוכנסו לעין עדשות חדשות ונקיות לחלוטין. במקרים אחרים ההמלצה היא להעדיף עדשות מגע צילינדר שניתן להשאיר בעין תקופה ממושכת יחסית.

עוד בחירה חשובה היא של החומר ממנו מיוצרות עדשות המגע שמספקות פתרון גם לרוחק/קוצר ראייה וגם לאסטיגמציה. החומר המומלץ ביותר הוא סיליקון הידרוג’ל שמאפשר עבירות טובה של חמצן, כך שניתן להרכיב את עדשות המגע לאורך זמן בלי לסבול מעייפות או עיניים אדומות. אופציה נוספת היא עדשות מגע RGP שנקראות גם עדשות מגע קשות נושמות, וכפי שניתן להבין מהשם גם הן מאפשרות לחמצן להיכנס פנימה וכך מקלות על הרכבת העדשות. בכל מקרה הבסיס למציאת הפתרון הטוב ביותר הוא כאמור אבחון מדויק של אופטומטריסטית מיומנת ובעלת ניסיון ספציפי בהתאמת עדשות מגע לצילינדר.

אופטומטריסט בתל אביב - מרפאת EYE CARE
דליה אליאש - אופטומטריסטית מומחית להתאמת עדשות מגע מיוחדות, התאמת עדשות מגע צילינדר, עדשות מגע קשות, ועוד...

לבדיקת התאמה לייעוץ ולבירורים

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ לבדוק את דמי השתתפות והזכאות מול קופת החולים״