מרפאת עיניים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה קרטוקונוס? כיצד מאבחנים? אילו סוגי טיפולים קיימים? המדריך המלא לקרטוקונוס

קרטוקונוס היא מחלה שמתאפיינת בעיוות צורת הקרנית, ההופכת מכדור לחרוט. ההידרדרות ההולכת ומחמירה של הראייה אצל חולי קרטוקונוס מחייבת מציאת פתרון מהיר ואופטימלי. השלב הראשון בדרך אליו הוא קבלת ייעוץ מאופטומטריסט מומחה למחלת עיניים זו, ובמקרים מסוימים גם מעורבות של רופא עיניים מנוסה.

לפי הערכה מקובלת אחת, היא פוגעת באחד מכל 2,000 בני אדם, ויש גם מומחים שטוענים כי השכיחות שלה גבוהה אף יותר. בנוסף, הירידה באיכות הראייה עקב התעוותות צורת קרנית העין מתחילה בגיל צעיר, בין 15 ל-35, כך שהיא עלולה להשפיע לרעה על איכות החיים במשך עשרות שנים

עוד מאפיין מובהק של הקרטוקונוס הוא החמרה הדרגתית של המחלה אם לא ניתן לה מענה אפקטיבי – אבל במקביל לנתונים המדאיגים הנ”ל יש גם בסיס לאופטימיות: מספר טיפולים אפשריים שמצליחים (ברוב המקרים) לעצור את ההידרדרות ומאפשרים ראייה תקינה. בעמוד זה תמצאו סקירה של כל האופציות, וכן המלצות חשובות לבעלי קרטוקונוס.

לייעוץ בנושא קרטוקונוס > צרו איתנו קשר, השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. 

למה חשוב להגיע למומחים לקרטוקונוס?

כנזכר לעיל קרטוקונוס – הינה מחלה שמתאפיינת בעיוות צורת קרנית העין מכדור לחרוט, כך שתשבורת קרני האור הופכת ללא מדויקת, ובעצם ליותר ויותר מעוותת, עובדה שמשפיעה כמובן על התמונה שמייצר בסופו של דבר המוח.

חשוב להדגיש שלא כל אופטומטריסט, וגם לא כל רופא עיניים, יכולים לפתור בהצלחה את לקויות הראיה שנוצרות בגלל הקרטוקונוס, צריך להיות מומחה לקרנית ובפרט למחלת הקרטוקונוס, רק אופטומטריסט מומחה לקרטוקונוס יידע לזהות את הסימפטומים של מחלת הקרטוקונוס שתוקפת עשרות אלפי אנשים בישראל ומיליוני אנשים בעולם. בנוסף נדרש ניסיון רלוונטי כדי להבין עד כמה המחלה מתקדמת, ולהסיק את המסקנות הנכונות מהממצאים של מיפוי הקרנית ההכרחי.

אופטומטריסט בתל אביב - מרפאת EYE CARE

אוטומטריסטית מומחית לקרטוקונוס עם ניסיון רב

דליה אליאש הינה אופטומטריסטית הבית של מרפאת Eye Care מעל 12 שנים עם ניסיון רב ביותר ל אלפי מטופלים.

במרפאתנו המכשור המתקדם ביותר למיפוי קרנית, לאבחנת המחלה בשלבים המוקדמים שלה, ולטפל בה באופן מיידי.

לקוחות ממליצים

שקופית קודמת
שקופית הבאה

לקוחות ממליצים

שקופית קודמת
שקופית הבאה

לייעוץ ובירורים בנושא קרטוקונוס

צרו איתנו קשר – השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם! 

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"

כיצד מתבצע אבחון קרטוקונוס?

אבחון שנעשה על-ידי אופטומטריסט מומחה לקרטוקונוס כולל ראשית כל מיפוי קרנית, כמובן בשתי העיניים. המיפוי, שמתבצע באמצעות מכשיר ייעודי שמקרין על גבי הקרנית טבעות אור. 

הטבעות הן קונצנטריות, כלומר זו בתוך זו, ולכל אחת צבע שונה. התמונה המתקבלת משתקפת בחזרה על המכשיר, נקלטת באופן דיגיטלי ואז מעובדת על-ידי תוכנה מיוחדת. התוכנה בוחנת את הפיזור של הטבעות המוחזרות, את המרחק בין כל טבעת לטבעת ואת מידת העיוות של הצורה שלהן. 

מיפוי קרנית העין - קרטוקונוס ומחלות קרנית
מיפוי קרנית העין

כל הנתונים הנ”ל מתורגמים לתמונת מצב מדויקת של מידת הקמירות של הקרנית, יכולת תשבורת האור שלה והמבנה שלה (ובפרט העובי בכל נקודה ונקודה). בנוסף מיפוי קרנית מייצר תמונה ב-3D של פני השטח שלה.

במידת הצורך יבוצעו בדיקות נוספות לצורך אבחון קרטוקונוס ומציאת הפתרון האופטימלי על סמך מידת החומרה של המחלה. ביניהן: פאכימטריה, שהתוצאות שלה מלמדות עד כמה הקרנית כבר חרוטית, ובדיקת רפלקסים בעיניים.

בשלבים הראשוניים של הקרטוקונוס

הטיפול בה מבוסס על עדשות מותאמות ספציפית למצב הקרנית

העדשות המומלצות אלה הסקלרליות שמתאפיינות במבנה גדול מהרגיל, כך שהן מונחות לא על הקרנית עצמה אלא על לובן העין (סקלרה - Sclera).

בנוסף עדשות מגע סקלרליות מעבירות טוב יותר חמצן ולחות, כך שהן מספקות גם נוחות מרבית בעת השימוש בהן.

עדשות סקלרליות לטיפול בקרטוקונוס
עדשות סקלרליות לטיפול בקרטוקונוס

חשיבות האבחון המדויק ובמהירות האפשרית

חולי קרטוקונוס סובלים כאמור משינוי הצורה של קרנית העין, שהופכת מכדור לחרוט. ככל שעובר יותר זמן, כך הקרניות הופכות ליותר ויותר מעוותות, וכתוצאה מכך קרני האור לא נופלות על הרשתית והתוצאה תהיה ראייה מטושטשת. בפרט נוצר קושי להבחין בפרטים קטנים ובעצמים רחוקים, כן לפענח נכון תמונות עם ניגודיות גבוהה ולראות היטב בתנאי חשיכה.

על-מנת להתאים טיפול אופטימלי לכל חולה, נדרש מידע מקיף: מידת העיוות של הקרנית בכל אחת מהעיניים, העובי המדויק שלה בכל נקודה ונקודה ועוד. מיפוי קרנית העין ופאכימטריה (אולטרסאונד של הקרנית) הן הבדיקות שיבוצעו במרבית המקרים כדי לספק לרופא המטפל את האינפורמציה הרלוונטית, ועל בסיס זה תיקבע תוכנית הטיפול.

קרטוקונוס - קרנית חרוטה

סובלים מקרטוקונוס? יש לנו את הפתרון עבורכם

צרו איתנו קשר – השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם! 

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"

סוגי טיפולים לקרטוקונוס

4 סוגים של עדשות מגע לטיפול בקרטוקונוס

קו הטיפולים הראשון, כשמידת העיוות מצומצמת יחסית, הוא עדשות מגע. חשוב להדגיש שלא כל סוג של עדשות מתאים לחולי קרטוקונוס, ולמעשה שימוש בעדשה לא נכונה עלול להחמיר את המצב. ישנם 4 סוגים של עדשות מגע מומלצות למצבים שבהם הקרנית לא תקינה:

א. עדשות סקלרליות

עדשות מגע גדולות יחסית שמונחות על לובן העין (הסקלרה, ולכן השם עדשות סקלרליות) ולא על הקרנית. היתרונות העיקריים של פתרון זה הם שכבת הנוזל שבין הקרנית לבין העדשה, העבירות הגבוהה לחמצן והכיסוי של מלוא הקרנית. השימוש בעדשות אלה נוח מאוד, כולל לפרקי זמן ארוכים ברציפות והן מצליחות לתקן את העיוות של הקרנית באפקטיביות גבוהה.

ב. עדשות ROSE K

המאפיין העיקרי של עדשות מגע אלה הוא תכנון גיאומטרי ממוחשב ומדויק להפליא. הבסיס לתכנון הוא באופן טבעי ממצאי האבחון, ולכן חשוב מאוד להפקיד אותו בידי אנשי מקצוע מנוסים. עדשות ROSE K הן האופציה האופטימלית כשהקמירות בקרנית היא א-סימטרית וגבוהה במיוחד בחלק התחתון.

ג. עדשות היברידיות

עדשות שהמרכז שלהן קשיח וכמו כן מאפשר מעבר חמצן, וההיקף יחסית רך. השילוב מאפשר גם תיקון של הליקוי בתשבורת האור שנגרם עקב הקרטוקונוס וגם שימוש נוח.

ד. עדשות פיגיבג

פתרון מתקדם במיוחד שכולל שתי עדשות בכל עין, האחת רכה והשנייה קשה. על גבי הקרנית עצמה מונחת עדשת סיליקון הידרוג’ל שמעניקה רכות ונוחות, ועל העדשה הזו מונחת העדשה הקשה שאחראית לתיקון האופטי הנחוץ.

ה. קרוס לינקינג

טיפול שמתאים למקרים שבהם המחלה מתחילה להחמיר. זהו הליך חדשני שמצליח במקרים רבים לעצור את התעוותות הקרנית ובזכות העובדה הזו החולים יכולים להמשיך להשתמש בעדשות ולא זקוקים לניתוח. 

המהות של קרוס לינקינג היא חיזוק של הקשרים בין סיבי הקולגן בקרנית – ככל שהקשרים יציבים יותר, כך ההתקמרות והפיכת הצורה לחרוט תהיה איטית יותר. כדי לחזק את הקשרים נעשה שימוש בריבופלבין (ויטמין B2). החומר מגיע בצורת טיפות שמוזלפות לעין, ולאחר מכן הרופא המטפל משגר אל הקרנית קרני UVA שמייצרות את התגובה הרצויה.

עדשות סקלרליות לאיכות חיים

עדשות מגע סקלרליות הן כאמור עדשות קשות עם מאפיין ייחודי נוסף: הן גדולות מהרגיל, ובהתאם מכסות גם את מלוא שטח הקרנית וגם חלק מלובן העין.

בנוסף לגודל, יש לעדשות סקלרליות גם יכולת טובה מאוד להעביר חמצן. בזכות איכות זו נמנעים סיבוכים שונים. כמו כן מכילות העדשות נוזל (שנקרא סליין).. מה שמוביל לנוחות מדהימה ושיפור בראייה ובאיכות החיים

לקביעת בדיקת התאמה שלחו אלינו הודעה

צרו איתנו קשר – השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם! 

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"

אופטומטריסטים מומחים לקרטוקונוס - מרפאת Eye Care

עבור חולי קרטוקונוס, בכל שלב של המחלה, מציעה מרפאת העיניים Eye Care שירות משולב: גם אופטומטריסט מומחה קרטוקונוס וגם, אם יש בכך צורך, רופא עיניים מומחה בתחום זה.

מבחר הטיפולים בקרטוקונוס הוא בהחלט סיבה טובה לאופטימיות ובסיס לחיים עם איכות נאותה גם למי שחולה במחלה זו. חשוב מאוד להגיע למרפאה שיש בה גם רופאי עיניים בכירים וגם ציוד משוכלל, כדי לקבל את המענה המקיף והמקצועי ביותר. 

כדאי לקחת בחשבון שאבחון מוקדם ושימוש בעדשות מגע ייעודיות עשוי לחסוך את הצורך בניתוח, ומצד שני אחרי הליך כירורגי מתעצמת חשיבות ההתאמה המושלמת של העדשות למצב הקרנית והעין. במרפאת Eye Care הצטבר ניסיון רב בתחום, ומי שבוחר להסתמך עליו מגלה שגם עם הקרטוקונוס הראייה יכולה להישאר תקינה.

לרשותנו אנשי מקצוע עם ניסיון רב של שנים בתחום, בקליניקה עומד הציוד המתקדם ביותר לצורך אבחון מצב הקרניות, ובנוסף מתאפיינת המרפאה בזמינות גבוהה – כך שתוכלו לקבל את הטיפול הטוב ביותר מוקדם ככל האפשר.

הבקיאות הרבה של צוות רופאי העיניים שלנו והניסיון המגוון שכולל גם מציאת פתרונות אופטימליים לחולי קרטוקונוס מובילים לבחירה מושכלת במיוחד של הטיפול, ולהאטת קצב ההחמרה של המחלה. אם ישנו צורך בניתוח, תוכלו לעבור אותו תחת הידיים המיומנות ביותר שיש, וכך ליהנות משקט נפשי עד מועד ההליך ומראייה תקינה לאחריו. למידע נוסף צרו איתנו קשר

יתרונות נוספים של רפואה פרטית הם: מיקום נגיש, מכשור מתקדם, פענוח מיידי, ועוד…

לדוגמה: מרפאת העיניים Eye Care ממוקמת בצפון ת”א ליד הנמל, יש חנייה בחינם, התורים נקבעים מראש, הרופאים סובלניים ומקצועיים ביותר, והינם מהמובילים בישראל בתחום הקרנית, בניהם תמצאו מנהלי וסגני מחלקות מבתי החולים המובילים בארץ.

דבר חשוב נוסף הוא עניין העלות: פער המחירים למיפוי קרנית ברפואה הפרטית לעומת הציבורית, אינם כה גבוהים ובוודאי שאינם משמעותיים בהתייחס ליתרונות הרבים של הרפואה הפרטית, כך ששווה לשקול לבצע את הבדיקה במרפאת עיניים פרטית עם רופאים מומחים בתחום הקרנית.

בנוגע לרכישת עדשות סקלרליות המתאימות לטיפול בקרטוקונוס ישנה השתתפות של קופות החולים מכבי, כללית, ומאוחדת (משתנה לפי קופה) של אחוזים מהסך הכולל.

ההבדלים בין הרפואה הציבורית למרפאה פרטית בטיפול בקרטוקונוס

ישנם הרבה יתרונות לרפואה הפרטית על פני הרפואה הציבורית בישראל. היתרון החשוב מכולם הוא כמובן זמינות התורים,

כשמדובר על מחלת הקרטוקונוס הזמן הוא הוא קריטי וכל יום הוא חשוב, מכיוון שהקרנית מתעוותת יותר ויותר ללא טיפוול.

במרפאתינו תמצאו מענה מיידי החל משלב הבדיקות, הבנת המצב בה אתם נמצאים ומציאת פתרון המתאים ביותר עבורכם

לתיאום תורים, ייעוץ ולבירורים נוספים

צרו איתנו קשר – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם! 

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"