מרפאת עיניים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדשות מגע לטיפול בעיניים יבשות

אנשים רבים – עפ”י ההערכות בין 15% ל-30% – סובלים מיובש בעיניים. זוהי תופעה מציקה שגורמת לרגישות מוגברת לאור, תחושת צריבה ואפילו כאבים בעיניים, אדמומיות ולפעמים גם טשטוש של הראייה. 

אחד הפתרונות האפשריים והאפקטיביים למצב זה הוא עדשות מגע סקלרליות. על-מנת להבטיח מענה נכון לבעיית היובש נדרשת התאמה מדויקת של העדשות למאפיינים הספציפיים של העין, בעזרת אופטומטריסטים מנוסים. בעמוד זה תמצאו מידע מועיל על הגורמים ליובש ועל היתרונות של השימוש בעדשות הסקלרליות.

מה מייחד את העדשות הסקלרליות?

ההבדל העיקרי בין עדשות סקלרליות לבין עדשות מגע “רגילות” הוא הקוטר שלהן. עדשה רגילה היא יחסית קטנה ולכן מונחת על הקרנית, ואילו הסוג שמתאים למקרים של יובש בעין גדול יותר ובהתאם המיקום שלו הוא על לובן העין (הסקלרה, ולכן השם סקלרליות).

עוד כדאי לדעת שישנו מנעד רחב יחסית של גדלים לעדשות הסקלרליות. בפרט נהוגה ההבחנה בין עדשות שהקוטר שלהן הוא עד 17 מ”מ (שנקראות סמי סקלרליות) לבין אלה שהקוטר שלהן גדול יותר. הבחירה בין האופציות נקבעת לפי מספר פרמטרים – ישנה חשיבות רבה להגעה לאנשי מקצוע מיומנים שיש להם ניסיון רב ביותר בהתאמת עדשות סקלרליות מיוחדות לטיפול ביובש בעיניים, אחרת הבעיה תישאר בעינה, ואף עלולה להחמיר. 

יובש בעיניים
בין 15% עד 30% סובלים מעיניים יבשות
עדשות סקלרליות לטיפול בקרטוקונוס
עדשות מגע סקלרליות בהתאמה אישית לטיפול בעיניים יבשות

סובלים מעיניים יבשות?

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"

לקוחות ממליצים

שקופית קודמת
שקופית הבאה

לקוחות ממליצים

שקופית קודמת
שקופית הבאה

מה הם היתרונות של עדשות מגע סקלרליות, ואיך הם מטפלות ביובש בעיניים?

הגודל של העדשות הסקלרליות מקנה להן מספר יתרונות משמעותיים, ובפרט עבור מי שסובל מיובש בעין.

ראשית, בזכות העובדה שהן מונחות על לובן העין ולא על הקרנית, ישנו חלל בין שכבה זו בעין לבין העדשה הסקלרלית, חלל אשר מנוצל לשכבת סליין – נוזל ייחודי שמפחית את הסימפטומים של היובש. בנוסף מאפשרות העדשות מעבר כמות גדולה של חמצן, שגם הוא חיוני לתחושת נוחות ולתפקוד מיטבי של איבר הראייה.

עוד כדאי לדעת שהעדשות הסקלרליות מתאימות גם לשימוש רציף ובמשך תקופה ארוכה, כך שהן מספקות יחס עלות תועלת משתלם מאוד.

מה גורם ליובש בעין?

במצב תקין, בלוטת הלקרימל שנמצאת בארובת העין מייצרת את כמות הדמעות הנחוצה על-מנת שהעין תהיה לחה ותוכל למלא בהצלחה את תפקידה החשוב. במקרים מסוימים קצב הייצור נמוך מדי ועל כן האדם יסבול מיובש בעיניים על כל הסימפטומים הלא נעימים של התופעה (כאמור אי נוחות ואפילו כאב, רגישות רבה מאוד לאור ולפעמים גם ראייה מטושטשת).

סיבה נוספת לתופעת היובש בעיניים היא מבנה דמעות פגום – אם יש בהן מעט מדי חומרים שומניים הן יתאדו בקצב מואץ, כך שלא תיווצר הלחות החיונית.

ישנם גורמים רבים לייצור לא תקין של דמעות. העיקריים שבהם הם שינויים הורמונליים (ובפרט אצל נשים בגיל המעבר), שעות רבות מול מחשב (שמובילות למאמץ רב של העין ולמצמוצים מועטים, ומאחר שהמצמוצים הם אלה שמפעילים את בלוטת לקרימל, התוצאה תהיה יובש בעיניים), שהות ארוכה מול מסכים (שמייבש את האוויר ואיתו את העין), סיוגרן (מחלה אוטואימונית שבין הסימפטומים שלה גם יובש בפה ולא “רק” בעיניים), בלפריטיס (דלקת בעפעפיים שכתוצאה ממנה הפיזור של הדמעות בעין הופך ללקוי), עדשות מגע לא מתאימות, וגם תזונה שיש בה יותר מדי אומגה 6 (שנמצא בשפע בגבינות קשות ובבשר אדום).

לחץ תוך עיני
יובש בעיניים כתוצאה מייצור לא תקין של הדמעות
קרטוקונוס - אבחון וטיפול
מקרה נוסף בהם מטפלים באמצעות עדשות סקלרליות הוא כשיש את מחלת הקרטוקונוס, כשהקרנית חרוטה ויש צורך בעדשות גדולות ומותאמות לקרנית.

איך להבטיח מקסימום תועלת מהשימוש בעדשות סקלרליות לטיפול ביובש בעין?

בעזרת עדשות מגע סקלרליות ניתן להפחית במידה משמעותית את רמת היובש בעין ואף להעלים לגמרי את הסימפטומים של התופעה. כדי להגיע למטרה הזו, ולהבטיח ראייה תקינה לחלוטין, חשובה ההתאמה המוחלטת של ממדי העדשה למאפייני העין. לשם כך יבוצעו מדידות באמצעות מכשור חדשני, ועוד דגש קריטי הוא איכות העדשה עצמה. 

בימינו ישנן עדשות דקיקות להפליא שדרכן עוברת כמות מרבית של חמצן – במרפאתנו תמצאו אופטומטריסטים מיומנים עם ניסיון רב, כמו כן ציוד משוכלל לאבחון היובש בעין ולביצוע כל הבדיקות הרלוונטיות וגם עדשות סקלרליות איכותיות. סיבה נוספת לבחור בנו היא הזמינות הגבוהה, כך שבקרוב מאוד אי הנוחות, הכאבים, הרגישות המופרזת לאור והראייה המטושטשת כבר לא יהיו חלק מהחיים שלכם.

רופא עיניים

לתיאום תורים, ייעוץ ובירורים

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"