מרפאת עיניים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שאלות ותשובות בנושא "יובש בעיניים"

מה מרגישים כשיש יובש בעיניים?

יובש בעיניים היא תופעה שמייצרת תחושת אי נוחות, כאילו נכנס לעין גוף זר או שיש בה חול.

מהן תופעות הלוואי של היובש?

רגישות גבוהה לאור, כאב בעיניים, עייפות תוך כדי התבוננות, אדמומיות בעין ותחושת צריבה. בחלק מהמקרים הראייה הופכת למטושטשת, אם כי מצמוץ מהיר מאפשר למקד את המבט. עוד תופעה אפשרית היא הידבקות של העפעפיים במהלך השינה.

מה שכיחות התופעה?

בין 15% ל-30% מהאוכלוסייה, בכל הגילאים.

מי חשוף במיוחד ליובש בעין?

נשים בגיל המעבר (בגלל השינויים ההורמונליים המשמעותיים), חולים בסוכרת, מעשנים כבדים, אנשים בעלי עדשות מגע (ובפרט אם השימוש בהן ממושך יתר על המידה או שהן לא מתאימות), מי שנחשפים לאבק או לשמש בקביעות, חולים בתסמונת שגרן (מחלה אוטו-אימונית שגורמת גם ליובש בפה), חולים בדלקת עפעפיים (בלפריטיס) וגם מי שעובדים ברציפות מול מסך מחשב.

יובש בעיניים
בין 15% עד 30% סובלים מעיניים יבשות
עיניים יבשות סימפטומים

סובלים מעיניים יבשות?

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"

מדוע נוצר היובש בעין?

העין שלנו מייצרת כל הזמן דמעות, וזאת באמצעות בלוטה שנקראת לקרימל. הבלוטה ממוקמת בחלקה העליון של ארובת העין ומופעלת על-ידי מצמוץ. קצב מצמוץ נמוך מוביל לקצב ייצור נמוך של דמעות ולתופעת היובש בעין. 

סיבה נוספת היא התאדות מהירה מדי של הדמעות, וזאת עקב מבנה לא תקין של הדמעה – בכל דמעה יש חומר שומני שמונע קצב אידוי גבוה. החומר מיוצר על-ידי בלוטות המייבומיאן שנמצאות על העפעפיים, ואם הכמות שלו נמוכה, התוצאה עלולה להיות עיניים יבשות. גם יובש באוויר, למשל בגלל פעולת מזגן רציפה, עלול להוביל ליובש בעין. למדריך המקיף אודות יובש בעיניים לחצו

איך מאבחנים יובש בעיניים?

אבחון יובש בעיניים מבוסס על מבחן שירמר – בדיקה שבה הרופא מניח על העפעף התחתון סרט נייר מיוחד ואז מודד כעבור 5 דקות את מידת הרטיבות שלו. עוד בדיקה רלוונטית כוללת צביעה של העין בצבע פלורסנטי והתבוננות בה עם פנס ייעודי כשמשוגרת אליה קרן אור עם אורך גל ספציפי. באמצעות בדיקה זו ניתן למדוד כמה זמן עובר עד שהעין מתייבשת, ואם התוצאה היא 10 שניות או פחות כדאי לטפל בכך.

טיפול בעיניים יבשות
יובש בעיניים כתוצאה מייצור לא תקין של הדמעות

מהן אפשרויות הטיפול ביובש בעין?

הבסיס הוא מניעה – הימנעות משימוש ממושך מדי במחשב, הקפדה על עדשות מגע מיוחדות לטיפול בעיניים יבשות המותאמות על-ידי אופטומטריסט, הימנעות מהפעלת מזגנים לפרק זמן ארוך יתר על המידה, עיסוי עדין של העפעפיים ושמירה על הניקיון שלהם.

אם בכל זאת נוצר יובש בעין, קו הטיפולים הראשון הוא תרופות. בחירת התרופה מבוססת על זיהוי הגורם לתופעה, ובפרט ישנן תרופות שמאטות את קצב האידוי.

אופציה נוספת היא דמעות מלאכותיות. זהו טיפול יעיל מאוד, ובפרט כשמדובר על טיפות ללא חומרים משמרים (שעלולים ליצור אלרגיה בעין).

שיפור לטווח ארוך יותר ניתן להשיג באמצעות IPL, טיפול מתקדם שכולל שיגור הבזקי אור אל בלוטת המייבומיאן וייצור חומר שומני שמפחית את קצב האידוי. תוכנית טיפולים מדויקת מונעת את התחושות הלא נעימות בעיניים במשך מספר חודשים.

עדשות סקלרליות לטיפול בקרטוקונוס
עדשות מגע מיוחדות לטיפול בעיניים יבשות

לתיאום תורים, ייעוץ ובירורים

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח"