מרפאת עיניים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אופטומטריסט בתל אביב

מה ההבדל בין אופטומטריסט לרופא עיניים? ואילו טיפולים ניתן לבצע אצל אופטומטריסט? 

אופטומטריסטים הם אנשי מקצוע שמוסמכים לאבחן לקויות בראייה ולמצוא עבורן פתרון יעיל. האופטומטריה חופפת בחלק מהמקרים לרפואת העיניים, ובמידה רבה עוד יותר משלימה אותה – כשבמצבים מסוימים האופטומטריסט הוא זה שיספק מענה כולל לצרכי המטופל’ ובמצבים אחרים הוא מפנה את האדם להמשך טיפול אצל רופא עיניים מומחה.

בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי המכנה המשותף וההבדלים בין שתי הסמכויות המקצועיות, אודות הבדיקות שמבצעים אופטומטריסטים, הדרכים שבהן הם עוזרים לכולנו ליהנות מראייה תקינה לחלוטין, והמקרים שבהם כדאי וחשוב להגיע אליהם.

צרו איתנו קשר – השאירו פרטים, ונחזור אליכם בהקדם! 

מה ההבדל בין אופטומטריסט לבין רופא עיניים?

עוד לפני ההבחנה בין שני הגורמים שדואגים לראייה שלנו, כדאי לדעת מה משותף לאופטומטריסט ולרופא עיניים: שניהם מחויבים בהכשרה יסודית – גם האופטומטריסטים הם אקדמאים, שכן החוק בישראל מחייב תואר ראשון (מסלולים רלוונטיים מוצעים באוניברסיטת בר אילן, ובמכללה האקדמית הדסה שבירושלים, ונמשכים 4 שנים).

כמו כן בשני המקרים יש צורך לעבור מבחני הסמכה של משרד הבריאות, וגם בהמשך הדרך, תוך כדי עבודה שוטפת וצבירת הניסיון יקר הערך, עוברים אנשי המקצוע השתלמויות שמבטיחות התעדכנות מתמדת בכל הפתרונות המתקדמים הקיימים כיום.

ההבדל העיקרי הוא בפוקוס: אופטומטריסטים מתמקדים בתפקוד מערכת הראייה ואילו רופאי העיניים עוסקים יותר במחלות עיניים, פציעות ופתולוגיות. רופאים גם מוסמכים לבצע ניתוחים במידת הצורך (ובהתאם להכשרה הספציפית, כמובן).

בהתאם ישנם מצבים שבהם לאחר אבחון מקצועי של אופטומטריסט/ית המטופל יישלח להמשך בירור אצל רופא העיניים, כמו גם מצבים שבהם האופטומטריסטים יכולים לספק פתרון בעצמם.

אופטומטריסט בתל אביב - מרפאת EYE CARE

דליה אליאש - אופטומטריסטית הבית של Eye Care מזה 8 שנים.

דליה אליעש - אופטומטריסטית קלינית מוסמכת עם ניסיון רב, סיימה בהצטיינות תואר ראשון ללימודי אופטומטריה B.Optometrist בהדסה ירושלים, מוסמכת משרד הבריאות הישראלי, ובעלת רשיון לעסוק באופטומטריה. בעלת הסמכה סוג 2 של משרד התמ"ת

סמינרים: סמינר התאמת עדשות סקלרליות, סמינר the future myopia management, סמינר International scientific symposium eye health advisor, סמינר ortho k and myopia management

לקוחות ממליצים

שקופית קודמת
שקופית הבאה

לקוחות ממליצים

שקופית קודמת
שקופית הבאה

לייעוץ ובירורים בנושא קרטוקונוס

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ לבדוק את דמי השתתפות והזכאות מול קופת החולים״

בדיקת אופטומטריסט - מה בוחנים אופטומטריסטים?

מטופל שמגיע לאופטומטריסט/ית יעבור אבחון מקיף ומקצועי שכולל את המרכיבים הבאים:

בדיקה של חדות הראייה – כלומר היכולת למקד את המבט גם באובייקטים קרובים, וגם באובייקטים רחוקים.

בדיקה של תשבורת האור – קרני האור שמגיעות לעין נשברות קודם בקרנית ולאחר מכן גם בעדשה, כך שהן יגיעו בדיוק לרשתית (שם מתבצעת פעולת ההמרה של אותות אופטיים לאותות חשמליים לצורך שיגורם למוח). תשבורת לקויה גורמת ללקויות ראייה שונות ולכן חשוב לבחון זאת.

הערכת תפקוד השרירים ומערכת העצבים – גם כן לצורך אבחון גורמים אפשריים לקשיים שפוגמים ביכולת הראייה. למעשה מבוצעת בדיקה מערכתית של שתי העיניים ושל אופן תפקודן, וזאת באמצעות ציוד משוכלל.

המכשירים שבהם משתמש אופטומטריסט

לצורך האבחון הנדרש, ובהתאם לתלונות של כל מטופל או מטופלת, נעשה שימוש במגוון רחב של מכשירים. ביניהם: רטינוסקופ, אופתלמוסקופ, מנורת סדק, מכשיר הגדלה, משקף, פורופטר, טבלאות לבדיקת הראייה, מכשור OCT מתקדם, מיפוי קרנית, ואביזרים שונים נוספים.

במהלך האבחון, אופטומטריסט מיומן ישמח לספק הסברים מפורטים לגבי אופן פעולת המכשיר והתועלת שטמונה בו. בכל מקרה, הפורופטר הוא מכשיר בעל עדשות רבות, שלכל אחת מהן מקדם שבירה אחר. המטופל מתבקש להסתכל אל לוח במרחק 6 מ’ או אל לוח במרחק 40 ס”מ (בהתאם לבעיה שעבורה הוא מבקש למצוא פתרון), ובזכות האפשרות לשנות את מיקוד קרני האור, יכולים האופטומטריסטים להבין בדיוק לאיזה תיקון הוא זקוק, וליצור מרשם מתאים למשקפיים.

הרטינוסקופ הוא עוד מכשיר שבאמצעותו מתבצעות בדיקות רפרקציה, כלומר אבחון של אופן תשבורת האור בעין. האופתלמוסקופ כולל עדשה שמגדילה את כמות האור וגם ממקדת אותו, ולכן הוא מאפשר לאופטומטריסטים להתבונן בקרקעית העין כדי לבחון את מצב הרשתית.

בדיקת שדה ראיה

המכשור המתקדם ביותר - בדיקת רשתית OCT, ומיפוי קרנית

בדיקת רשתית OCT מיועדת לאנשים הסובלים ממחלות בחלק האחורי של העין, הצילום מדגים את השכבות הרשתית ואת הרקמות השונות שמעליה ותחתיה. כמו כן הצילום בודק האם יש שינוי בעובי של הרקמה עקב הצטברות הנוזלים. בדיקת OCT יוצרת תמונות חתך רוחביות של חלקי העין, כמו צילום הרשתית או עצב הראייה.

כמו כן מיפוי רשתית לבדיקת קרטוקונוס - בבדיקה זו מודדים מהי מידת קמירות פני הקרנית וחישוב כוח התשבורת שלה (תשבורת הוא המונח ליכולת לשבור את קרני האור) המאפשרים למטפל לזהות כשלים בביצוע הפעולה החשובה - וגם להבין מהו הפתרון הנכון.

באילו לקויות ראייה מטפלים אופטומטריסטים מוסמכים?

קרטוקונוס – מחלת עיניים שבה צורת הקרנית הופכת מכדור לחרוט, וכתוצאה מכך נפגמת תשבורת האור והאדם מתקשה להבחין בפרטים קטנים, רחוקים או כשיש ניגודיות גבוהה ביחס לרקע. החרוטיות של הקרנית מקשה גם על הקריאה ועל הראייה בלילה, וללא טיפול מתאים היא מחמירה. 

קרטוקונוס היא דוגמה טובה לשיתוף פעולה אפשרי בין אופטומטריסט/ית לבין רופא/ת עיניים – כשמידת העיוות בקרנית נמוכה יחסית, הפתרון הוא משקפיים או עדשות מגע, אבל במצב חמור יותר ייתכן צורך בניתוח שאותו כאמור מוסמך לבצע רק רופא עיניים.

קוצר ראייה (מיופיה) – מצב שבו האדם מתקשה להבחין באובייקטים רחוקים. הסיבה היא שבירת אור לא מדויקת כך שהקרניים לא נופלות על הרשתית אלא לפניה. אל הרשתית עצמה מגיעים ההמשכים של קרני האור ולכן התוצאה נראית מרוחה ומטושטשת.

רוחק ראייה (היפראופיה) – מצב שבו הקושי הוא דווקא למקד את המבט באובייקטים קרובים לעין, למשל בזמן קריאה או שימוש בסמארטפון. גם רוחק ראייה נגרם עקב ליקוי בתשבורת האור, כשבמקרה זה הקרניים נופלות אחרי הרשתית. 

אצל ילדים היפראופיה עלולה להוביל להתפתחות פזילה ועין עצלה, וכן למצוקות נוספות כמו כאבי ראש וקשיים בלימודים. בקרב מבוגרים מדובר בתופעה נפוצה מאוד החל מסביבות גיל 40-45.

אסטיגמציה (צילינדר) – במצב תקין, כל אחת מקרני האור שמגיעה לעין נשברת בנקודה אחת על הרשתית. אצל בעלי אסטיגמציה, היא נשברת בשתי נקודות והתוצאה היא תמונה מטושטשת. המונח “צילינדר” הוא למעשה התיקון ללקות הנ”ל – זוהי עדשה מיוחדת שמנטרלת את חוסר הסימטריה בקרנית העין, שהיא זו שיצרה מלכתחילה את הבעיה.

עין עצלה (אמבליופיה) – מצב שבו המוח בוחר לקבל מידע רק מעין אחת, והשנייה הופכת בהדרגה לחלשה יותר ויותר. בין הסיבות לתופעה שעלולה לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בהתפתחות התקינה של מערכת הראייה במוח בגיל צעיר: פזילה, הבדלים בתשבורת האור בין שתי העיניים, עדשה עכורה ועוד.

איך אופטומטריסטים מסייעים להבטחת ראייה מיטבית?

על בסיס האבחון, וכמובן ידע רחב היקף וניסיון רלוונטי, מציעים האופטומטריסטים למטופלים מגוון פתרונות. העיקריים שבהם הם משקפיים ועדשות מגע, כמובן עם המספר המתאים ובמידת הצורך עם צילינדר. כמו כן עוסקים האופטומטריסטים בהתאמה של אביזרים ייעודיים לכבדי ראייה – למשל טלסקופים, משקפיים מיקרוסקופיים ועוד.

בנוסף, יש כאמור מצבים שבהם בעקבות מפגש עם אופטומטריסט/ית נדרשת גם התערבות של רופא/ת עיניים. במקרים אלה המידע שמספקים האופטומטריסטים לרופאים מייעל את התהליך ומאפשר טיפול מהיר במיוחד.

מיפוי קרנית העין - אבחון קרטוקונוס

השילוב המושלם בין אופטומטריסטים לרופאים - מרפאת Eye Care

במרפאתנו תמצאו גם אופטומטריסטים עתירי ניסיון, וגם רופאי עיניים מהמובילים בארץ.

השילוב מבטיח טיפול מיטבי עבור כל לקות ראייה, וכל בעיה שפוגעת ביכולת החיונית שלנו.

בעזרת הציוד המשוכלל ביותר הקיים כיום ובזמינות גבוהה מאוד. כשבאותו מרכז עובדים שני סוגי הסמכויות המקצועיות בתחום הראייה, אתם יכולים לדעת בוודאות שתופנו לגורם המתאים ביותר עבורכם - ושבכל מצב תזכו לפתרון האופטימלי.

רופא עיניים

לתיאום תורים, ייעוץ ובירורים נוספים

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ לבדוק את דמי השתתפות והזכאות מול קופת החולים״