עדשות מגע עם צילינדר

עדשות מגע הן פתרון אפקטיבי ונוח לשימוש עבור כל מי שסובל מקוצר ראייה – כלומר קושי להבחין בבירור באובייקטים שנמצאים במרחק של מספר מטרים מהעין. קוצר ראייה, שנקראת בז’רגון המקצועי מיופיה (Myopia), היא לקות נפוצה למדי, ולכן גם השימוש הנרחב בעדשות מגע. 

במקרים שבהם בנוסף למיופיה האדם סובל גם מאסטיגמציה, הפתרון הנכון הוא עדשות מגע עם צילינדר. בעמוד זה תוכלו לקרוא על המאפיינים הייחודיים של סוג זה של עדשות מגע ועל הדרך המומלצת להגיע לעדשות האופטימליות.

מה מאפיין את עדשות המגע עם הצילינדר?

עדשות מגע עם צילינדר הן עדשות שיש בהן גליל. מטרת הגליל היא לנטרל את האסטיגמציה. אצל בעלי ובעלות אסטיגמציה, שגם היא לקות די נפוצה, הקרנית מתאפיינת במבנה אליפטי, וזאת בניגוד למבנה העגול של הקרניות התקינות.בגלל האליפטיות שלהן, הקרניות בולטות מעט (כלפי חוץ), וכתוצאה מכך שבירת האור בשכבה זו של גלגל העין מתעוותת: במקום שהאור יישבר בנקודה אחת על רשתית העין, השכבה שבה מתבצע ה”תרגום” של אותות אופטיים לאותות חשמליים, הוא נשבר ב-2 נקודות, ובגלל השבירה הכפולה הראייה הופכת למטושטשת, לא ממוקדת ולעתים גם כזו שמתאפיינת בתמונה מרצדת.כאמור מדובר בתופעה רווחת למדי, וגם השילוב בין קוצר ראייה לבין אסטיגמציה נפוץ יחסית. התיקון מחייב התייחסות ל-2 הלקויות, ולכן יש צורך להרכיב עדשות מגע צילינדר: עדשות שיש בהן גליל שמבטל למעשה את אותה אליפטיות של הקרנית. לצפייה בדגמים, ולמעבר לחנות לחצו
עדשות מגע מולטיפוקל

האם אפשר להשתמש בעדשות צילינדר חודשיות?

כן. ישנם שלל סוגי עדשות מגע צילינדר, וההבחנה הראשונית ביניהם הוא לפי משך השימוש: עדשות חודשיות, דו שבועיות או יומיות. הבחירה היא בהתאם למאפייני השגרה, כשלמשל חשיפה משמעותית ללכלוך מובילה בדרך כלל לבחירת העדשות היומיות. בכל מקרה ישנו כמובן משקל בלתי מבוטל להעדפות של האדם, ותמיד כדאי להתייעץ עם אופטומטריסטית מנוסה.

למידע ובירורים על עדשות מגע צילינדר

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, ישנה השתתפות של קופות החולים בחלק מהטיפולים"

החומרים שמהם מיוצרות עדשות מגע לבעלי אסטיגמציה

החומר הנפוץ ביותר לייצור עדשות מגע הוא סיליקון הידרוג’ל על סוגיו השונים. הסיליקון מבטיח עבירות חמצן טובה, שחשובה לבריאות העין ולראייה מיטבית, וההידרוג’ל תורם את מרכיב הנוחות – שגם היא כמובן קריטית, ובזכותה יכול האדם שזקוק לפתרון לתיקון הראייה להשתמש באותן עדשות מגע צילינדר נבחרות גם בפרקי זמן ממושכים.
פרמטר אחר שמבטיח התאמה מיטבית הוא שיעור המים בעדשה. הטווח הוא בין 55-60% ל-75-80%. ככל שיש יותר מים, כך עבירות החמצן תהיה גבוהה יותר ומצד שני גדל גם הסיכון להצטברות של חלבונים ולהיווצרות זיהום. כדי למצוא את העדשות האופטימליות עבורכם, השלב הראשון בתהליך הוא ביקור אצל אופטומטריסטית מיומנת ואמינה.

עדשות סקלרליות לטיפול בקרטוקונוס

לייעוץ ובירורים בנושא "עדשות מגע"

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

״בעלי ביטוחי בריאות פרטיים זכאים לקבלת החזר תשלום על ייעוצים או בדיקות, בהתאם להסכם שלהם עם חברות הביטוח. כמו כן, ישנה השתתפות של קופות החולים בחלק מהטיפולים"